lördag, oktober 13, 2007

Never ending story...

Dette er historien om et optimistisk forsøk på å lage sengeteppe... En pose restegarn i en veldig fin blåfarge ga meg ideen til å strikke så mange lapper (20x20 cm) som garnet strakk til, og supplere med grønne, svarte og hvite lapper, og sy (evt. strikke?) det hele sammen til et stort, smashing sengeteppe.

Etter å ha strikket 17 lapper over en periode på to år (...) har jeg nå kun garn igjen til om lag to lapper. Det er derfor dags for å vurdere prosjektet etter beinharde vinn eller forsvinn-kriterier for å se om jeg skal gå til innkjøp av garn i grønt, svart og hvitt for å fullføre, eller om jeg bare skal droppe hele ideen... Alternativ skjebne for lappene kan kanskje være gryteplapper i julegave til venner og kjente?

Jeg ber altså sticknicks leser(e?) om innspill og kommentarer: Hva bør jeg gjøre? Hang in there og lage sengeteppe, eller kapitulere og dele ut grytelapper? Andre ideer?

2 kommentarer:

  1. Hmm, i nuvarande skick är täcket alltså ca 60*120cm. Och om du ska få ett överkast till er säng behöver det vara i alla fall 160*220, gärna 180*240. Det är rätt många lappar till som behövs alltså, och om det har tagit dig två år hittills och det dessutom behövs köpas in rätt mycket garn... Nja. Men att göra om det till grytlappar känns väl rätt trist? Utvägen kanske är det här med "vänner i barnafödande ålder" och göra om det hela till en babyfilt alternativt överkast till barnsäng. I så fall skulle du kunna göra något där det blå dominerar och det inte behövs så himla många rutor till...

    SvaraRadera
  2. Det er jo et veldig relevant regnestykke. Jeg har ikke orket tenke på det på denne måten, men når du sier det sånn tror jeg faktisk et helt sengeteppe er utelukket...

    Et barnesengeteppe er jo et mer overkommelig prosjekt, eventuelt kan jeg jo la meg inspirere av ditt prosjekt om å strikke pute :) Grytelappideen var helt riktig en veldig stusselig utvei...

    Lurer på om jeg bare skal ha blå lapper, og heller strikke fem cm "ramme" for dem i grønt med striper i svart og hvitt. Hmmm. Det føles bra å begrense sengeteppeprosjektet uten å gravlegge ideen. Jeg kommer tilbake med mer dersom det blir til noe bra :)

    SvaraRadera