lördag, mars 01, 2008

Fingervantar

Jag har lyckats bli färdig med mitt pilligaste stickprojekt hittills: fingervantar på stickor 2,5! De har så långa skaft så att jag nästan blir sugen på att köpa en kappa med trevkvartsärm. Mönstret kommer från garnstudio (vars hemsida ligger nere just nu så jag får vänta med länken dit), och jag har nog följt det ganska noga, fast jag har lite färre maskor så jag fick plocka upp fler maskor till fingrarna och mönstert på överhanden tar upp en större del av vanten än vad det ska göra. Det är alpackagarn i samma färg som i mössan jag stickade i höstas, så jag har bestämt att de passar utmärkt tillsammans. Jag kommer bli grymt sur när jag glömmer dem på bussen...

Nu verkar man kunna komma åt beskrivningen här.

2 kommentarer:

  1. Ooooooooo, very nice! Du er så flink til å ha prosjekter - og bli ferdig med dem!!? Jeg sitter stuck (igjen) i et omfattende bursdagsstrikkeprosjekt som jeg stolt skal poste en post om her - hvis jeg bare noengang blir ferdig med det...

    SvaraRadera
  2. Tricket är att ha små projekt så man inte tröttnar innan man blir färdig...

    SvaraRadera