fredag, augusti 22, 2008

Sjalfortsättningen

Jag hatar att erkänna ett nederlag, men bröllopet är i morgon och jag behöver sticka åtminstånne 30 cm till på sjalen om jag ska kunna ha den. Det är inte möjligt. Katten insåg det samma: "Rör den inte", säger han, "du kommer ändå inte att bli färdig. Nu är den MIN."

Jag är dock nöjd med det nya mönstret, det är kanske lite svårt att se för det ligger en katt ovanpå, men det blir snyggt med ränderna. Dessutom fick jag beröm igår, kvinnan som satt bredvid mig på tåget var mycket imponerad och bad att få känna på hur garnet kändes. Och inte har jag gjort några större fel heller så mohair-trassel-irritation har undviktits. Så när det väl blir färdig blir det nog bra, men nu har jag tappat lusten lite. Och har ingen aning om vad jag ska ha på mig imorgon...

1 kommentar:

  1. Mønsteret ser kjempefint ut! Kan hende jeg må titte litt nærmere på det ved neste anledning... Og jeg er helt enig med Kirk - det kler ham veldig godt:)

    SvaraRadera